ظهور امام زمان(عج) یعنی ظهور قدرت اسلام/ جریان آخرالزمانی انتظار با مقاومت گره خوردهاست
عضو هیئتعلمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه تعبیری که قرآن کریم برای منتظران ظهور و این جریان آخرالزمانی دارد با مقاومت گره خورده است، گفت: این مقاومت است که باعث میشود شیطان و حزب شیطان باطن پلید خود را نشان دهند و زمین بخورند.به گزارش واحد خبری کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) به نقل از شبستان ، «محمدهادی همایون» که به مناسبت ، روز مقاومت اسلامی انجام شد درباره ارتباط مقاومت با انتظار زمینه ساز ظهور امام عصر(عج)، اظهار کرد: اساس و اصل مسئله مهدویت مبتنی بر فرآیند ظهور است، البته ظهور بدین معنا نیست که امام زمان(عج) نامرئی شده اند و بعد مرئی می شوند، نه! چون بنابر روایات، ایشان در میان ما هستند و در بازارهای ما تردد دارند منتها ما حضرت ولیعصر(عج) را نمی شناسیم!
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: باید توجه داشت ظهور امام زمان(عج) به معنای ظهور حق و قدرت اسلام و ظهور حقیقت پدیده ای به نام امام در عالم خلقت است که این به بالا رفتن قدرت تشخیص انسان نیاز دارد.
وی ادامه داد: بنابر این، باید تلاش کنیم آگاهی عمومی در سطح جهان بالا برود، چون در اثر این ارتقا است که جایی برای عرض اندام شیطان و حزب شیطان باقی نمی ماند. در این میان مقاومت باعث می شود شیطان و حزب شیطان باطن پلید خود را نشان دهند و زمین بخورند.
مولف «تاریخ و تمدن مُلک مهدوی» با بیان اینکه انسان ها در حقطلبی به سه گروه تقسیم می شوند، گفت: گروهی حق را می شناسند و حق طلب هستند، گروهی دیگر حق را می شناسند اما حق طلب نیستند و گروه سوم آنهایند که حقطلب اند اما حق را نمی شناسند و در این حقطلبی دچار اشتباه می شوند؛ این گروه سوم همان ها هستند که در جریان ظهور امام زمان(عج) به مومنین می پیوندند و فوج فوج وارد دین خدا می شوند: «يَدخُلونَ في دينِ اللَّهِ أَفواجًا».
همایون تأکید کرد: چون شناسایی و ظهور اتفاق می افتد و مردم حق را می بینند، این پیوستن به گروه و جمع مومنان رخ می دهد. در این تشخیص و دیدن حق و پیوستن به آن گروه نخست باید به اندازه ای مقاومت کنند که هیمنه باطل فرو بریزد.
وی اضافه کرد: این مقاومت است که سبب فروپاشی باطل می شود چنان که در طول بیش از 40 سال عمر انقلاب اسلامی هر جا مقاومت کرده ایم، نتیجه داده است. باید توجه داشت هر چه بیشتر مقاومت کنیم پلیدی شیطان بیشتر خود را نشان می دهد.
مولف «جهانگردی به عنوان یک ارتباط میانفرهنگی» درباره نقشی که مقاومت و فرهنگ آن در زمینه سازی برای ظهور و حرکت در این مسیر برای منتظران ایفا می کند، ابراز کرد: تعبیری که قرآن کریم برای منتظران ظهور و این جریان آخرالزمانی دارد با مقاومت گره خورده است یعنی ایستادن به پای توحید و مقاومت در این مسیر است که کار ما را به نتیجه می رساند.
همایون ادامه داد: باید مقاومت شکل بگیرد تا دوگانهی حزب الله و حزب شیطان به روزهای پایانی تقابل تاریخی خود برسند و پیروزی نهایی نصیب حزب الله شود، چون این وعده قرآن است که انبیاء و آنان که برحقاند پیروز خواهند شد.
وی با بیان اینکه مقاومت مفهومی قرآنی است نه ساخته و پرداخته نظام اسلامی ایران، گفت: آیات متعددی از قرآن ما را به مقاومت فرامی خواند علاوه بر این، تاریخ انبیاء هم سراسر تجلی مقاومت است. اگر انبیاء را جریانسازان تاریخ بدانیم نحوه رفتار آنها برای ما الگو و حجت می شود علاوه بر این در دوران ائمه(ع) بزرگ ترین پدیده تاریخ ساز یعنی عاشورا با مقاومت گره خورده است، پس آن در دوره ائمه(ع) بعدی و در تاریخ عصر غیبت هم همیشه مسئله مهم مقاومت بوده و است.
- اعجازهای عصر ظهورِ امام زمان(عج) ؛ حاکمیت ولایت و عدالت بر عالم
- «ظهور»، عصر تجلی صفات الهی در عالم
- نگاهی به اثرات وجود امام زمان(عج)
- احسن الحالی که جهان با آثار تربیتی ظهور تجربه میکند
- تطبیق ناروای علائم ظهور، یکی از ۱۰ آسیب شناسایی شده درباره مهدویت است
- دوستان نادان با تعیین وقت ظهور مردم را ناامید میکنند
- رشد عقلانیت و اخلاق دو شاخصه جامعه زمینهساز ظهور
- سرکوبی اسرائیل در آستانۀ ظهور امام زمان (عج)
- میزان اعتبار روایات "علائم ظهور" در منابع حدیثی
- چرا نباید وقت ظهور را تعیین کرد
|